Alla inlägg den 22 februari 2012

Av Carola Fritiofsson - 22 februari 2012 13:13

                                           Besök hos Doktorn!


Idag var jag på ett minst sagt knasigt läkarbesök, jag har sedan en tid fått vatten i ena örat vilket är fruktansvärt irriterande speciellet när man ska sova då det rinner så fort jag vrider huvudet.

Idag trodde jag att detta skulle försvinna då jag hade tid hos öron-läkaren.

Jag sa till honom att får du inte bort det här får du ta bort örat och sy igen för jag står inte ut en natt till, ( Jag vaknar av att det rinner i örat. )

Nej, han ser ingen vätska , han skickar mig på hörselkontroll. de mäter trumhinnan hur den rör sig och allt är bra..... -Han kliar sig i huvet och tittar på mig... -Tror du mig inte säger jag? och vid det här laget är både jag och min son irriterade dels för att vi nu kommit in ca 2tim efter att vi hade tid....Jo....... Jag har väl cancer i örat då säger jag försiktigt, -Nej, det hade jag sett säger han..... men ta rinexin-tabletter (avsvällande) , och blås ut genom örat, ta nasonex (kortisonspray) och vanliga näsdroppar så kommer du tillbaka hit om 10dagar.... Jag har ju bara använt detta från och till i flera månader och det hjälper INTE!  Men jag orkar inte mer så jag gör som han säger. På vägen ner till Apoteket träffar jag en kund till mig som säger att jag blir tokig på det här, nu har han skrivit ut rinexin till mig som jag ska ta 21gånger /dag!!!! och jag skulle bara ha droppar i örat ..... men står nasonex ochså med på din lista frågar jag? -Ja, då har alltså doktorn skrivit ut mina mediciner på min kunds recept.....

Om inte mina besvär försvunnit så ska han sticka hål på trumhinnan och trivs jag med det så ska han operera in rör...... ev...


Ja, fel kan ju alla göra men jag har fortfarande kvar mitt vatten i örat...Blir tokig snart!

Varför får man sånt här? min teori är att jag när jag blir förkyld så sätter det sig i bihålorna och därmed vätska i örat..... men jag är ju ingen doktor så jag får väl googla.

Kanske ett fall för denna doktor? Eller har ni förslag?

  //Carola


Av Carola Fritiofsson - 22 februari 2012 07:29

                

                         

                         VÅR I LUFTEN!



I går hade jag sådan energi, målade, städade, putsade fönster och det bästa av allt vi fikade UTE. Barnen har sportlov och vi är hemma och bara ÄR, så skönt. 

Veckorna är fulla med aktiviteter normalt sett så jag tror att det är viktigt även för barnen att bara få vara ibland. Jag vet att det är uppskattat av barnen, inte minst av den minsta Viktor 6år, han är en riktig hemma-mys-kille.   


En sak som aldrig slår fel är att när jag har putsat fönster då börjar det inom kort att regna.....Hur är det möjligt? Det har jag efter min mormor det är likadant för henne.


Idag är det allt annat än vår i luften, storm och regn, ruggit värre.

Så för att liva upp vårstämningen lite så kommer här några härliga blomster-bilder.

          


Jag längtar så jag spricker efter att få gå lös i trädgården, finns det något finare än en lummig trädgård? Vägen dit är lång, det tar många år att få en sådan trädgård men man måste ju börja någon gång....

Jag vill ha en trädgård med en massa fruktträd, bärbuskar, och ett lanne där man kan plocka sin egenodlade sallad.

Förra året gjorde vi iordning två stycken land, det ena odlade vi potatis i och det är ju tur att google finns, stog där med potatisen och undrade vad är upp och vad är ner???? Jag kan lova att det var den godaste potatis vi ätit så det är värt att odla egen. Rekomenderas!

I det andra har vi jordgubbar , sallad, persilja och lök, mums!


      


Vissa påstår att den bästa terapin för stressade människor är att pyssla i trädgården och det kan nog stämma.... eller vad tror ni?


//Carola


                       

                    

Ovido - Quiz & Flashcards