Direktlänk till inlägg 4 maj 2012

Tävla om ett sola säkert kit från La Roche Posay!

Av Carola Fritiofsson - 4 maj 2012 06:41


                               


                  Tävla om ett sola säkert kit


                       från La Roche-Posay


                                                     


Den 7 maj är det melonoma day här i sverige, då man kan gå och kolla sina nevus (leverfläckar) hos en hudläkare på de flesta orter i sverige. Så ring nu !


Ett tips på vägen är att gå in på : http://www.myskincheck.se/ där har du massor med tips och råd gällande din hud.


Tävla här genom att dela med dig av ditt bästa sola säkert tips, (har du redan delat med dig under ett annat inlägg så räknas det också)

Tävlingen pågår under vecka 19, därefter dras två vinnare.   som presenteras i början av vecka 20.

                                                  




                                                  


                                                  


                                               //Carola

 
 
AnetteJ

AnetteJ

4 maj 2012 07:13

Jag bränner mig alltid , har en röd tonig hy och är extra noga att smörja mina barn med faktor 20 - 30 !! Försöker undvika solen mitt på dagen och klär oss i tunna kläder , använder gärna mina kepsar ;0)

http://www.mammajersmyr.bloggplatsen.se

 
LiLo

LiLo

4 maj 2012 08:51

När mina barn var små, gick vi till stranden tidigt, direkt efter frukost och gick hem före lunch. Sen kunde vi gå ner och kvällsbada igen. Det är nog det allra bästa för barn med ljus hy.Jag gör ofta så fortfarande, stannar inne mitt på dagen, då jag är en vit-vit person.
Solhatt eller keps är inte heller fel. Smörja om man är i solen, börja stenhårt med HÖG solfaktor, även om man bara ska "vara ute"!

http://www.kucke-li-lo.bloggplatsen.se

 
Piedra

Piedra

4 maj 2012 09:23

Jag har en hy som är otroligt känslig för sol. Som barn fick jag lätt soleksem, och jag bränner mig fortfarande extremt lätt. Mitt på dagen, när solen är som starkast, undviker jag helst solen. Då håller jag mig inomhus eller i skuggan. Om jag måste ut i solen så är det tunna långbyxor och en tunn, lång- eller kortärmad blus som gäller, och så solskyddsfaktor 50 på armar, händer, hals/nacke och ansikte. Är det riktigt soligt, och jag ändå måste vara ute, så tar jag även på mig en solhatt med breda brätten.

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Vivi

Vivi

4 maj 2012 13:17

Mitt bästa tips är i princip : överdriv inte!
Om du planerar en heldag i solen är det bra att ta en liten paus och lägga sig i skuggan någon timma.
Man får faktiskt färg ändå, men din hud blir inte lika utsatt och får chans att "vila" lite från den starka solen.
Mvh

http://www.missvivis.se

 
Sanna Nilsson

Sanna Nilsson

4 maj 2012 16:06

Alltid tänka på rikligt med solskydd, jag har själv en jobbig hy som gör så att jag får födelsemärken lätt. Sola lagom mycket, ligg inte flera timmar i sträck :)
Och nu när jag vinner så ska jag klart använda detta kitet, så är det väck med alla nya födelsemärken! Ser framemot en brun sommar :3

http://www.targenia.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Maria Major

6 maj 2012 10:30

Hög solskyddsfaktor och tunna bommulskläder.
Sola korta stunder .
Använd solglasögon men ävenhuvudbodnad soskydd för året som även det tar stryk av solen.

 
Ingen bild

Karin C. huddinge

7 maj 2012 19:51

När äntligen solen kommer, jag smörjer min kropp både här och där,
annars min kropp blir så himla skär.
Med solbrillorna på min näsa,
så kan man en tidning i lugn och ro läsa.
När solen mitt på himlen står,
jag in i skuggan går.
Där ger jag frukt och vatten till magen,
sen mår jag så bra heeeela dagen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola Fritiofsson - 31 augusti 2013 08:03


  ...Rengöring av dina makeup borstar/penslar?                                                Det är oerhört viktigt att rengöra dessa verktyg regelbundet!    Själv så gör jag en ordentlig rengöring med schampoo en gång per vecka och e...

Av Carola Fritiofsson - 15 augusti 2013 07:24


                                                                           Instagram !                Nu kan ni följa mig på instagram:                            #Carolashudospa.                                       ...

Av Carola Fritiofsson - 7 augusti 2013 08:13

                                 Höstsnygg!   Efter en låååååång och sooooolig sommar har huden fått sitt så nu gäller det att boosta huden efter all sol.  Ni vet väl att solen torkar ut och gör huden gammal i förtid?    Till att börja ...

Av Carola Fritiofsson - 24 juli 2013 16:58

                                                                        .......Att använda LA ROCHE-POSAY'S KÄLLVATTENSPRAY..... och att färga fransar, bryn och FORMA BRYN!   Prova du med......                                        /...

Av Carola Fritiofsson - 14 juli 2013 18:20

                                      Mirakelsalva!                                   Har du sår, nya ärr, utslag av olika slag? Då ska du testa den här : CICAPLAST från La Roche-Posay.  Den lägger sig som en skyddande hinna över det...

Ovido - Quiz & Flashcards