Alla inlägg den 5 februari 2012

Av Carola Fritiofsson - 5 februari 2012 11:55


                Look good .... feel better


Är en organisation som anordnar hudvård och make up kurser för cancersjuka kvinnor. Vi träffas en eftermiddag på olika sjukhus runt om i sverige för att ge tips och ideer om hudvård, make up, sjalknytning mm.


Första gången jag kom i kontakt med Look good feel better var på tåget upp till stockholm för 4år sedan, då hamnar jag bredvid en trevlig dam från karlstad som jobbade på onkologen, hon berättar om LGFB och att hennes väninna är mycket involverad i detta så hon frågar om hon får ta mitt nummer, på den vägen är det. Så nu till veckan är det karlstad som gäller.

Vi pratade om allt möjligt men en sak som jag minns starkt är hennes svar på min fråga om hennes syn på livet har förändrats i och med hennes jobb på onkologen? -Jag skuter inte upp saker utan gör slag i saken på en gång, för man vet aldrig något om morgondagen....

Kloka ord!


Det här med cancer skrämmer mig oerhört, har sett för mycket och vet för mycket ....

därför känns det extra bra att få bidra med mina kunskaper till dessa kvinnor om det så bara är för en eftermiddag.   //Carola


Läs mer på : www.lookgoodfeelbetter.se






Ovido - Quiz & Flashcards