Alla inlägg den 15 februari 2012

Av Carola Fritiofsson - 15 februari 2012 07:06

                   


                                                  
ÅLDERSNOJJA!


Att åldras och prata ålder kan ibland vara ett känsligt ämne, men visst är det farsinerande med äldre människors livshistorier? Jag älskar äldre människor, det är så intressant att sitta och lyssna på allt de varit med om och hur värden såg ut när dom var unga.  För dagens ungdomar är ju medias utseende fixering inget att leka med......  Så jag tror nog att det var bättre förr.


När botox och fillers kom ut på markanden så tog jag mig en funderare på om jag skulle ta in det på min salong, men ganska snart så kom jag till beslutet att INTE göra det, Varför? Jo för hos mig på min salong så ska ALLA (oavsett ålder) få känna sig naturligt vackra utan en massa konstgjorda insprutade medel.

Vem vet hur vi reagerar på dessa medel? Nu har de ju inte funnits på marknaden så länge.

Vill man använda botox eller fillers så gå till en LÄKARE som verkligen kan detta, det är många nerver att hålla reda på i våra ansikten.....


Vad är det för skillnad på botox/fillers?

Jo, botox förlamar muskeln

fillers ex: juvederm, restylane fyller ut i ex läppar.


Man kan göra så mycket annat som får huden att se fräsch ut som vi vet är BRA för oss.

Att äta bra och röra på sig i måttliga mängder, dricka mycket vatten, gå regelbundet på ansiktsbehandling, massage gör under för huden. mm.


För min egen del så har jag inte haft någon ålderskris än....vissa dagar är ju förståss bättre än andra   .

Men jag är fruktansvärt orolig för att det ska hända mina nära och kära något hemskt, det är något jag måste jobba med för de tankarna är inte att leka med.


Vi brukar skoja om att tänk när vi sitter på hemmet och skrattar åt allt tokigt vi varit med om, den här bilden föreställer  min vän Sussie & Jag .



//Carola






Ovido - Quiz & Flashcards