Direktlänk till inlägg 22 februari 2012

VÅR I LUFTEN!

Av Carola Fritiofsson - 22 februari 2012 07:29

                

                         

                         VÅR I LUFTEN!



I går hade jag sådan energi, målade, städade, putsade fönster och det bästa av allt vi fikade UTE. Barnen har sportlov och vi är hemma och bara ÄR, så skönt. 

Veckorna är fulla med aktiviteter normalt sett så jag tror att det är viktigt även för barnen att bara få vara ibland. Jag vet att det är uppskattat av barnen, inte minst av den minsta Viktor 6år, han är en riktig hemma-mys-kille.   


En sak som aldrig slår fel är att när jag har putsat fönster då börjar det inom kort att regna.....Hur är det möjligt? Det har jag efter min mormor det är likadant för henne.


Idag är det allt annat än vår i luften, storm och regn, ruggit värre.

Så för att liva upp vårstämningen lite så kommer här några härliga blomster-bilder.

          


Jag längtar så jag spricker efter att få gå lös i trädgården, finns det något finare än en lummig trädgård? Vägen dit är lång, det tar många år att få en sådan trädgård men man måste ju börja någon gång....

Jag vill ha en trädgård med en massa fruktträd, bärbuskar, och ett lanne där man kan plocka sin egenodlade sallad.

Förra året gjorde vi iordning två stycken land, det ena odlade vi potatis i och det är ju tur att google finns, stog där med potatisen och undrade vad är upp och vad är ner???? Jag kan lova att det var den godaste potatis vi ätit så det är värt att odla egen. Rekomenderas!

I det andra har vi jordgubbar , sallad, persilja och lök, mums!


      


Vissa påstår att den bästa terapin för stressade människor är att pyssla i trädgården och det kan nog stämma.... eller vad tror ni?


//Carola


                       

                    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola Fritiofsson - 31 augusti 2013 08:03


  ...Rengöring av dina makeup borstar/penslar?                                                Det är oerhört viktigt att rengöra dessa verktyg regelbundet!    Själv så gör jag en ordentlig rengöring med schampoo en gång per vecka och e...

Av Carola Fritiofsson - 15 augusti 2013 07:24


                                                                           Instagram !                Nu kan ni följa mig på instagram:                            #Carolashudospa.                                       ...

Av Carola Fritiofsson - 7 augusti 2013 08:13

                                 Höstsnygg!   Efter en låååååång och sooooolig sommar har huden fått sitt så nu gäller det att boosta huden efter all sol.  Ni vet väl att solen torkar ut och gör huden gammal i förtid?    Till att börja ...

Av Carola Fritiofsson - 24 juli 2013 16:58

                                                                        .......Att använda LA ROCHE-POSAY'S KÄLLVATTENSPRAY..... och att färga fransar, bryn och FORMA BRYN!   Prova du med......                                        /...

Av Carola Fritiofsson - 14 juli 2013 18:20

                                      Mirakelsalva!                                   Har du sår, nya ärr, utslag av olika slag? Då ska du testa den här : CICAPLAST från La Roche-Posay.  Den lägger sig som en skyddande hinna över det...

Ovido - Quiz & Flashcards