Alla inlägg under mars 2013

Av Carola Fritiofsson - 31 mars 2013 08:08

   

                        Alla de viktiga stegen....

 

För att få balans i huden så att den inte bara ser ut att må bra utan också gör det krävs det inte så mycket.....

 

Den dagliga rengöringen är ett av de viktigaste stegen vi har för en "fin" hud.

 

1: Rengöring anpassat efter hudtyp.

2: Ansiktsvatten för att lugna och återfukta.

3: Dag/Nattkräm efter hudtyp.

 

Dessa steg är de viktigaste för att få din hud att må bra!

 

 

                                                     

 

                                    1                    2                  3

 

Tänk på att ALLA steg är lika viktiga, alla steg har sin unika del så hoppa INTE över något av dessa grundläggande steg.

 

                                                                          Lycka till! //Carola

 

 

 

Av Carola Fritiofsson - 29 mars 2013 09:11

 

                       FAVORITER!

 

Många bra produkter finns det på marknaden men en av mina absoluta favoriter är

La Roche Posays KÄLLVATTENSPRAY.

 

                                                

                         

                                                         

Kan det bli smidigare än att bara spraya på ansiktsvattnet?

 

Denna spray är mycket lugnande och återfuktande för huden och används efter rengöring. 

Kan även användas på makeup för att återfukta under dagen.

 

                                        Pris ca:110kr finns på

                                              

 

 


                                                                                       //Carola

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Av Carola Fritiofsson - 27 mars 2013 07:28

 

                Vad ska man välja?

 

                    

 

Känns det som en djungel av produkter när du ska handla hudvård? 

Du är inte ensam om att tycka det.

Jag möter massor med människor när jag är ute och demonstrerar hudvård på apotek så jag känner till problemet. 

 

Oftast har man en annan uppfattning om vad man har för HUDTYP än vad man faktiskt har.

Gå till en hudterapeut för att få klarhet i vilken hudtyp du har samt vilket tillstånd din hud befinner sig i för dagen.

Därefter är det lättare för dig att välja RÄTT hudvård för just din hudtyp och hudtillstånd.

 

Generellt för alla hudtyper är TÅLAMOD....... jo, det tar tid att få huden i balans, sådär 28dagar för att vara noga.....

 

Själv använde jag BARA DE STARKASTE produkterna innan jag visste bättre......

Nu vet jag att detta inte är det bästa.

 

Milda produkter för specifik hudtyp och tålamod är det bästa! 

 

Många med acneproblem har blivit fantastiskt fina i hyn efter ett par behandlingar hos mig med rätt produkter och kosttillskott. Det är därför jag älskar det här yrket för att jag får fram BRA RESULTAT!

 

                                                              Ta hand om dig och din hud!

 

                                                                               //Carola

 

 


Av Carola Fritiofsson - 20 mars 2013 09:28


                    Hur ofta rengör du?

 

                                          

I dessa små borstar är det ett paradis för bakterier om man inte rengör....

Har man en tendens att få Acne så är det superviktigt att rengöra dessa borstar som du dagligen vispar runt i ansiktet....

Om du har blommande acne som vätskar så har du snart dessa bakterier i hela ansiktet och som i sin tur ger mer acne......

 

Så nu är det hög tid att rengöra dina make up-borstar och gör det till en rutin att göra detta minst 2ggr i veckan.

     

 

                                                                           //Carola

Av Carola Fritiofsson - 19 mars 2013 08:06


                                                        La Roche Posay!


Har fått en ny favorit när det gäller ansiktstvätt, La Roche Posays EFFACLAR rengöringsgele.

 

                                 

 

Den rengör på djupet utan att torka ut huden och dessutom så känns den så fräch, lagom doft för det är viktigt om den ska hamna på min favoritlista.

 

                                             

200 ml kostar ca: 175kr och finns på APOTEKET

                                                 

Efter rengöringen så återfuktar man och lugnar huden med La Roche Posays -KÄLLVATTENSPRAY. 150ml kostar ca.110kr

 

                                                         

 

 

Detta är det viktigaste steget i hudvård för att få balans i huden. Rengöring och Ansiktsvatten. 

 

                                                                         //Carola

 

 

 

 

 

 

 



Av Carola Fritiofsson - 11 mars 2013 07:56


                   Underbara sol!   

 

 

Visst är det härligt när vårsolen äntligen tittar fram på riktigt, äntligen får man lite mer energi.

 

Nu om någon gång är det superviktigt att använda SOLSKYDD, själv så använder jag spf året om men nu är det hög tid att öka faktorn.....

 

Solen är hudens värsta fiende då det gäller åldrande och pigmenteringar.....

 

                                   

Har ni funderat på varför de som är "äldre" oftast är brunare än yngre personer?

Jo, ju mer solexponering huden utsätts för ju brunare och rynkigare blir man.....

 

                                

 

 

                                                   


 

Smörj VÄL så du kan njuta av solen med gott samvete.             //Carola

 

Av Carola Fritiofsson - 6 mars 2013 07:24


            Eucerin - Even Brighter!

 

Efter att ha jobbat några år med Eucerins produkter så har nu äntligen en MYCKET efterfrågad produkt tillkommit i Eucerins produktserie., EVEN BRIGHTER!

 

Sedan Hyaluron-filler-serien som fullkomligt sopade banan för liknade produkter så har det nu äntligen kommit en serie som passar för de som redan fått pigmenteringar.

 

                                         

Som alltid, snygga proffsiga förpackningar- Eucerin - dryga produkter!

 

                                     


 

Snart är det utbildningsdags på alla nyheter i hyllorna så jag återkommer inom kort med massor med fakta om dessa produkter.

 

                                                                                               //Carola

                   

Av Carola Fritiofsson - 4 mars 2013 13:01


                     Spännande!

 

Nu har det kommit lite nya spännande produkter på marknaden.... Det har jag nämnt i tidigare inlägg.....

 

Vemma är ett företag med fokus på hälsa och välmåeende med sina fantastiska produkter. Jag har testat en del med mycket goda resultat.


Känner ni igen dessa?

 

                                               

                                                                                             

 

Min syn på hälsokost är att vi behöver den för att nå optimal hälsa då maten vi äter idag är mindre näringsrik än förr, det behöver man inte vara professor för att räkna ut!

Tänk alla gifter som finns i vår luft, all strålning från div. tekniska utrustningar mm...... visst påverkar det hela kedjan.

 

Så jag dricker dagligen dessa små shots för att tillgodo se min kropp med nyttigheter.

 

Se bara innehållsförteckningen:

 

                                 

 


Som allt annat så har detta inte nått så stort antal i vår lilla stad..... men jag har kontakten med en kille som är superduktig på detta om någon undrar över något eller vill beställa produkter. kontakta mig så länkar jag er vidare.

 

Jag provade ett viktminskningsprogram med tillhörande produkter innan jul som gjorde att jag tappade 2kg/vecka!!!!!! och då åt du dessutom bra mat.

 

Man tillsätter drycker som tar bort hungern och ökar förbränningen. Dessutom tar man en kvällsdryck för maximal åtehämtning när man sover. 

 

Bra va? Jag tappade totalt 8kg på den kuren. Enkelt! 

 

 

                     

 

                                                                   Var rädd om hälsan! //Carola


Skapa flashcards