Alla inlägg den 10 februari 2012

Av Carola Fritiofsson - 10 februari 2012 09:57

        

                          ALGER!


Igår kom denna burk med posten hem hit,( finns även mindre förpackningar)

Jag har alltid trott på hälsokostprodukter och allt annat nyttigt vi kan stoppa i oss för att hålla oss friska och må bra.

Alger pratade vi mycket om i skolan då jag läste till hudterapeut för ca 4år sedan och i samband med det så har jag ätiti alger till och från, en sak är säker att jag tror det är mycket därför vi sällan är sjuka här i familjen och blir vi det så går det fort över.....


Denna sorten hittade jag på Bodystore och har inte tidigare provat just denna. Men den innehåller bl.a Spirulina-algen som jag ätit tidigare.


Spirulina stärker vårat imunförsvar och därmed håller oss friska, det har gjorts studier med spirulina på bl.a cancerpatienter och det visat sig att de byggt upp sitt imunförsvar (som blir mycket nersatt vid bl.a cancer) och därmed svarat bättre på medicinen.


Vad är så bra med Spirulina?

Den hälper till att bland annat:

Stärka imunförsvaret

Sänka blodtrycket

Stimulera läkning

Bilda röda blodkroppar

Förhindrar skadlig bakterietillväxt i kroppen

mmmmmmmmmmm törs du välja att inte äta Spirulina?  


Vi har ett bra exempel här bland våra kära grannar, de har verkligen varit sjuka i omgångar en längre tid nu i vinter och ätit div penicillin-kurer om och om igen men på 18 där vi bor så har vi klarat oss från allt detta, brukar bjuda dom på delikata gröna drinkar när de är här  .


//Carola




Ovido - Quiz & Flashcards