Alla inlägg under april 2013

Av Carola Fritiofsson - 8 april 2013 13:02

           

                                                                         Vaxning!

 

En populär hårborttagningsform är just vaxning, snabbt , enkelt och framförallt hållbart resultat.

 

Innan jag utbildade mig till hudterapeut gjorde jag en mycket DUM grej, jag trodde mig klara av att vaxa mina armar med färdiga vaxremsor......

Bara det borde ju få vem som helst att backa   ..... 

 

Resultatet var att huden också följde med.....aaaaajjjjjjj. 

Dessutom fick jag en pigmentering (mörk fläck) där efter att det till slut läkte....

 

Att lära sig vaxa är en konst, många timmars övning krävs. 

Det är inte bara att lägga på vaxet och dra bort inte.... Nej mycket teknik för att få bra resultat krävs.

 

Jag kom att tänka på detta då jag såg reklamen på tv för samma märke på vax som tog med sig huden på armen....

 

Var rädd om din hud och gå till en SALONG och vaxa dig!

 

                                                                                //Carola

 

 

 

 

Av Carola Fritiofsson - 6 april 2013 08:14


                  Rena borstar?

 

Hur viktigt är det med rena borstar till make upen du dagligen använder?

 

                                        MYCKET VIKTIGT!


                                   

Efter och mellan de ORDENTLIGA RENGÖRINGARNA använd någon av dessa som håller borstarna frächa.

                                            

 

Har skrivit om det förut men det är TOK-VIKTIGT för att hålla huden fin!

 

                                                            //Carola 

 

 

 

 



Ovido - Quiz & Flashcards