Direktlänk till inlägg 21 februari 2012

MÖBLER SOM ALDRIG GÅR UR TIDEN!

Av Carola Fritiofsson - 21 februari 2012 07:37

  

Den här sängen har jag i många år gått och drömt om, Mio's WILMA-säng, såg den för många, många år sedan och så  finns denna på Lauritz i Örebro, gissa om jag blev glad, Äntligen har vi en Wilma säng och dessutom till ett otroligt fynd-pris.


Vissa möbler går aldrig ur tiden, eller rättare sagt vi  tröttnar aldrig och då spelar det ju ingen roll om de är "inne" eller ej.


                                                  
               


Det här skåpet tillhör mina favoriter, jag har fått många bud på det genom åren men det är INTE till salu... Jag älskar det här skåpet, varenda detalj är så rätt. Det är ett Rosie vitrinskåp från Mio.

                                                  
                 

Ytterligare en favorit, även det frånMio och serien Rosie. De har tyvärr slutat att tillverka denna Rosie serie, så ska man få tag på dessa så är det blocket men det duggar inte tätt med de annonserna.....

                                                  
                 

Att blanda gammalt & nytt är det som gör ett hem personligt, tänk att bara köra på med en och samma stil som kopierat ur en möbelkatalog..... trist tycker jag.

Det här skåpet är ett gammalt skåp som är efter mammas farmor från de djupaste värmlandsskogarna. Det kanske jag målar vitt snart.... har inte bestämt mig än....


Nu när dagarna är ljusare så får jag sån inspiration att skapa och göra om, det kanske är därför det är så härligt med vår? Så nu går det åt mycket vit färg här hemma   

Det bästa är att min svärfar är målare och där får jag de bästa tipsen för ett lyckat resultat, Tack Göran    .


//Carola

  






                              

 
 
Tina Högberg Wååg

Tina Högberg Wååg

22 februari 2012 07:23

Ni har såååå fint hemma. Varenda skrymsle och vrå är genomtänkt ! Stilrent och framförallt MYSIGT. Inredningsarkitekt nästa ?? Kram Tina

http://karlskogafru.blogg.se

Carola Fritiofsson

22 februari 2012 07:28

Tack, det var gulligt skrivet

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola Fritiofsson - 31 augusti 2013 08:03


  ...Rengöring av dina makeup borstar/penslar?                                                Det är oerhört viktigt att rengöra dessa verktyg regelbundet!    Själv så gör jag en ordentlig rengöring med schampoo en gång per vecka och e...

Av Carola Fritiofsson - 15 augusti 2013 07:24


                                                                           Instagram !                Nu kan ni följa mig på instagram:                            #Carolashudospa.                                       ...

Av Carola Fritiofsson - 7 augusti 2013 08:13

                                 Höstsnygg!   Efter en låååååång och sooooolig sommar har huden fått sitt så nu gäller det att boosta huden efter all sol.  Ni vet väl att solen torkar ut och gör huden gammal i förtid?    Till att börja ...

Av Carola Fritiofsson - 24 juli 2013 16:58

                                                                        .......Att använda LA ROCHE-POSAY'S KÄLLVATTENSPRAY..... och att färga fransar, bryn och FORMA BRYN!   Prova du med......                                        /...

Av Carola Fritiofsson - 14 juli 2013 18:20

                                      Mirakelsalva!                                   Har du sår, nya ärr, utslag av olika slag? Då ska du testa den här : CICAPLAST från La Roche-Posay.  Den lägger sig som en skyddande hinna över det...

Ovido - Quiz & Flashcards