Alla inlägg under mars 2012

Av Carola Fritiofsson - 23 mars 2012 07:41

                                                  
                                    


                                                  
  BRA eller mindre bra.....


Vad skiljer en produkt om den är bra eller rent av dålig?

Jo, en kroppscreme eller en kroppslotion skall ju återfukta bra men ändå inte för mycket så att huden känns kladdig efter att man smörjt sig.

Jag är mycket kräsen när det gäller produkter, här ställs höga krav och endast det bästa är gott nog.


Jag ska nu betygsätta den här kroppscremen från VICHY, efter att ha använt den ett tag nu dagligen. 


Den är  kraftigare än en lotion så den passar på de torraste hudområden, själv har jag använt den på benen, och faktum är att efter att jag smörjt mig 1gång!  så är benen som nya, all creme går in snabbt i huden och man kan klä på sig direkt efter insmörjning.

Den innehåller bl.a Macadami olja och Karitesmör som mjukgör, skyddar och lugnar huden.

Glycerin och Hepes som tillför huden fukt och exfolierar samt thermalskt källvatten från Vichy som stärker och lugnar huden. Doften är mild och behaglig (jag är mycket känslig för starka dofter)


DEN HÄR FÅR TOPPBETYGET  10 av 10 möjliga. REKOMENDERAS VARMT!   




                              //Carola




Av Carola Fritiofsson - 21 mars 2012 21:06

                   

                 Ett litet ansiktslyft kanske?


Att en liten förändring kan göra så mycket för ansiktet, visst är det häftigt?  Inga knivar eller blåmärken här inte .


Ett par snyggt formade bryn gör under för ditt ansikte, tänk dig trött och hängig med bryn som nästan växer ner till ögonfransarna.....det tynger ner så du ser ännu tröttare ut än vad du kanske är. 

Men med rätt färg och form så blir du som ny, jag lovar .  

Har man dessutom färg på fransarna så ser man ju super pigg ut även när man som tröttast tittar sig i spegeln på morgonen  och då är ju lyckan gjord  .


Många säger : Jag har så mycket färg på fransar och bryn så jag behöver inte färga....

men faktum är att när man tittar närmare på brynen så har de inte jämn färg överallt.... alltså så blir de tjockare med lite färg på.... eftersom man inte ser de som är ljusa.


Vad är skillnaden på att färga på salong mot att färga hemma?

Jo, på en salong har man professionella produkter som gör att färgen sitter mycket längre, och det viktigaste av allt att på salong så kan man blandningen med färger som blir det bästa tänkbara för dig.


  Snyggt va?

//Carola



Av Carola Fritiofsson - 21 mars 2012 19:14


                                                  
       Våren har äntligen kommit!


   

I dag har vi varit ute och grejat i trädgården nästan hela dagen, vilket väder  , underbart!

Vad är det som är så speciellt med våren?

Jo, man blir genast mycket piggare och gladare, får mer energi, alla härliga vårblommor kommer upp....

Man får börja om på nytt liksom... i alla fall får buskarna i våran trädgård börja om på nytt  

Idag gick jag lös med sekatören på div. buskar och en som nog aldrig fått en "föryngringsbeskäring" fick det med råge idag..... Men jag tycker om det, när det får chansen att börja om på nytt.


En annan sak som inte är alls rolig, är att det varit jordbävning i Mexico idag.... där är nämligen delar av min familj..... när min mormor ringde idag och frågade om jag hört så trodde jag hjärtat skulle hoppa ur kroppen för mamma har inte svarat på sms på flera dagar..... Så jag ringde.... vanlig signal gick fram och till slut så svarade hon, då var klockan 5 på morgonen där. De hade inte märkt något så det var lungt, phu!

   Mexico.... vad härligt det ser ut!

//Carola

 

 



Av Carola Fritiofsson - 20 mars 2012 12:38

 

                  En mycket viktig detalj....


                     



Hur ofta rengör du dina makeup borstar?


Jag får ofta frågan från unga tjejer som har acne vad de ska göra för att bli av med detta,

Det första jag rekomenderar är bra hudvård anpassat efter deras hudtyp och hudtillstånd, samt djuprengöring på salong regelbundet, men hur ofta rengörs makeup borstarna?

Typ... aldrig...1gång i månaden..... svaren är oändliga.


Men nu till sak dessa ska rengöras MINST 1 gång i veckan.... gärna 2 ggr, för vad händer om du har blommande acne och "vispar" omkring dessa borstar i ansiket flera gånger per dag?

Jo, bakterier hamnar i borsten och du får dom i hela ansiktet! alltså så sprids acnen i resten av ansiktet också   


Hur ska man rengöra?

Jo, de flesta rekomenderar att man använder ett milt schampo.

Ställ borstarna i en skål/kopp med vatten och schampo i, låt stå en stund, sköjl sedan noggrant tills vattnet är klart. Lägg borstarna på en handduk och låt torka över natten.

Inte så jobbigt va?  för att din hud ska må bra  

Det finns även speciella rengöringssprayer, men ärligt talat så har jag aldrig provat dem....


      //Carola






Av Carola Fritiofsson - 19 mars 2012 22:53

   


                             Har ni testat?


För inte så länge sedan skrev jag om hur ni får fylliga läppar snabbt, billigt och utan fillers...


Nu undrar jag, Har ni testat detta från DIOR?


                                                  

               

                                           

                                                  

                                                  

                              


Vad tyckte ni?                                                  

                                                  

                 //Carola




Av Carola Fritiofsson - 19 mars 2012 18:03

                                                  


              

                                                  


                                                           


                  


        La Roche-Posay's thermalska källvatten!


La roche-posay är en stad i frankrike och där finns den thermalska källan som är gunden till den här fantastiskt fina hudvården som vi nu äntligen har fått till sverige.

Detta Thermalvatten är mycket rikt på selen som skyddar huden mot fria radikaler, dessa radikaler som angriper huden och gör att den åldras i förtid.


Källvattenspray använder du som steg två i den dagliga rengöringen, efter ansiktsrengöringen,

har du mycket make up så gör en dubbeltvätt med rengöringen och sedan sprayas detta thermalska källvatten på huden som har en otroligt lugnande effekt på huden.


Jobbar du vid dator, är ute mycket eller mycket i solen? Då kan du använda detta flera gånger under dagen, även över make up, det lugnar och mjukgör huden.


Fördelar: Lugnande,mjukgörande, avsvällande samt lindrar irritationer.


ca. pris: 99kr för 150ml, finns på Apoteket hjärtat i karlskoga.


                                                              



                                               //Carola







Av Carola Fritiofsson - 18 mars 2012 08:57

              

               Behöver också bra hudvård!



                           


Brukar du "glömma" bort att smörja dig efter dusch eller bad? Då bör du tänka om, för huden på kroppen behöver också vård av bästa sort.


Jag tänker här tipsa om helt fantastiska produkter från VICHY, du har säkert sett deras produkter tidigare på olika apotekskedjor.


Här är en DUSCHCREME  för torr/mycket torr hud som är fuktgivande och INTE torkar ut huden, den har en mild blommig doft. ca.pris 99krför 200ml.


BODYLOTION som har en lätt konsistens med en helt fantastisk återfuktning som går in lätt i huden. Den passar för en normal/torr hud. Ett stort plus är den STORA flaskan med pump.

ca.pris 219kr för 400ml.


BODYCREME som har en rik konsistens, något kraftigare än bodylotion men den går snabbt in i huden och lämnar ingen fet hinna efter sig, den passar en torr/mycket torr hud.

ca.pris 219kr för 400ml, STOR burk.


Dessa produkter innehåller bl.a Macadamia olja, karite'smör som mjukgör , skyddar och lugnar huden. Glycerin och hepes som tillför huden fukt och exfolierar samt thermalsk källvatten från vichy som stärker och lugnar huden.


Med dessa ingredienser så exfolieras huden så att de aktiva fuktämnena i produkten tränger ner och återfuktar på djupet. ETT STORT PLUS för den UNDERBARA DOFTEN i produkterna  , för hur viktig är inte den? Jag har mycket svårt för dofter, får ofta huvudvärk av starka dofter så för mig är det MYCKET viktigt.

Jag är fast   .


Du hittar produkterna på de flesta apotek. 




      //Carola

Av Carola Fritiofsson - 16 mars 2012 22:45



        ....Av alla dessa fantastiska produkter!



                                   



Idag är det fest här på solsidan, min blivande man fyller år och jag har fått ett stort paket fullt med produkter   .  Jag kan verkligen inte få nog av alla dessa fantastiska produkter.....


Jag har mina favoriter och den listan byggs på sakta men säkert, ni skulle bara se mitt badrumsskåp.... finns det något bättre än att få göra en riktig peeling, lägga en ansikstmask och sedan lite massage samt avsluta med ett serum och en härlig nattkräm och ögonkräm, hur "gött" är det inte att gå och sova efter den?  Och hur bra mår inte huden efter den behandlingen, jo faktum är att alla dessa små medel ger resultat. 

På natten reparerar huden sig och byggs upp.

På dagen ska man skydda huden mot yttre påfrestningar så som fria radikaler som angriper cellerna, därav använder man en skyddande DAGKRÄM, nu på våren är solskyddsfaktor ett måste (spf), Visste du att SPF är världens BÄSTA anti age-kräm? Varför? Jo, därför att solen är hudens VÄRSTA FIENDE!


//Carola


Ovido - Quiz & Flashcards