Alla inlägg under mars 2012

Av Carola Fritiofsson - 3 mars 2012 08:36

                                                    
             


                                                  
                       Paket till mig!


Visst är det roligt med överraskningar? Det här fanns i våran brevlåda nu i veckan:)

Det innehöll en massa olika produkter och en produkt som jag föll för var den här lilla tuben....

                                                  
                      

Det är en matt läppfärg som sitter länge.....den absorberas snabbt, har aldrig testat något liknande, super :)

Jag har lite svårt  för matta produkter just för att man inte känner sig ordentligt återfuktat men den känslan får man inte med denna från BECCA. ord.pris är 279kr /7ml.

Problemet är bara var köper man denna ?

                                                  
                                //Carola

  



Av Carola Fritiofsson - 1 mars 2012 07:45

                   KRÄSEN!


Ja, det är jag när det gäller inredning, jag vet vad jag vill ha och hittar jag det inte så kan det kvitta...

Jag har länge letat efter något att hänga på favvo-skåpet i vardagsrummet, de egengjorda buxbomkransarna håller ju inte året om precis.


Jag hade tänkt hjärta men inte hittat de rätta... men äntligen så fanns de bara där, jag föll pladask och här är resultatet   


  

     //Carola

Av Carola Fritiofsson - 1 mars 2012 06:57

   Clinique Dark Spot Corrector!


Har nu använt cliniques produkter i ca 2veckor, otålig som jag är så vill jag ha snabba resultat men när vi kommer till huden så finns bara ett ord som passar in och det är TÅLAMOD.


Det tar ca 28 dagar för huden att förnya sig från grunden, alltså så kan man inte räkna med att se resultat innan..... och ibland tar det ännu längre tid att få ett bra resultat, det handlar om att få rätt balans i huden.

Det är där hudtillståndet kommer in i bilden.....


För det första så finns det 4 olika hudtyper : Normal, Torr, Fet, Bland.

sedan kommer vi till HUDTILLSTÅND som ofta varierar med årstid, ålder, stress....

Nu blir det lite svårare att hitta rätt produkter eftersom dessa varierar....


Nu till Clinique-produkterna som jag tidigare berättade så är de helt underbara , ger huden en fukt tillförsel utan dess like....

                                                  
                 

Denna dagkräm tillsammans med serumet är en klockren kombination mot pigmentering och torr hy, det finns även en dagkräm som är lite lättare för den som har bland-fet hy.

Ett stort PLUS är att dagkrämen har SPF 20, lite lågt kan tyckas men grunden för ett bra skydd har man redan i dagkrämen. Härlig konsistens på krämen som går in i huden omedelbart efter applicering. Clinique tillhör en av mina favoriter redan...

                                                  
                                                  
       


Nu när vårsolen tittar fram så är det på med solskydd som gäller om man är rädd om sin hud....... Solen är stark även på våren.  Själv går jag aldrig ut UTAN Spf, minst Spf 30.

Varför? därför jag är rädd om huden och ser dagligen solksadad hud som är svår att reparera...

Tro mig.


                                           //Carola


Ovido - Quiz & Flashcards