Alla inlägg under mars 2012

Av Carola Fritiofsson - 30 mars 2012 08:07


                         



                     STOCKHOLMSPULS!


Igår fick jag en förfrågan om ett jobb i lidingö på Apoteket hjärtat så det blev snabba ryck, av träningscykeln och in i duschen och fräscha till sig för att senare sätta sig i bilen mot STOCKHOLMIA och lidingö. Jag älskar verkligen stockholm   det är så härligt med pulsen som är just där, härliga människor och fanstastiskt fiiiiint är det ju med. Lika väl som jag tycker om att åka dit så tycker jag lika mycket om att åka hem till lugnet i karlskoga.

Men om jag inte har varit där på länge då längtar jag sjukt mycket dit.



                     


                                                  
       VISST ÄR DET VACKERT!

                                                  
                                                  
            //Carola






Av Carola Fritiofsson - 29 mars 2012 07:03

                                                  
                      



                        TRÄDGÅRDSLIV!


Äntligen kan man börja greja ute , finns inget bättre än att greja i trädgården på våren, sen när hösten kommer då är i alla fall jag rätt så mätt på allt som har med trädgården att göra.

Har sått lite frön som har börjat komma upp, bl.a tomater, finns inget godare än egna tomater.

Min son Viktor går på ur&skur dagis där de varje år sår tomatplantor, den vårdas alltid lite extra här hemma   . 

Men vilken tid det tar att få en trädgård som man vill ha den.... Jag tycker om "lummiga" trädgårdar med en massa blommor, träd och buskar.

Frukt och bärbuskar är ett måste, som inte minst uppskattas av barnen.

Jag kommer ihåg när Viktor var liten så var han tok-förtjust i röda bär, så han stog på våran gård och åt röda vinbär från grannens trädgård.

I år kanske vi får egna vinbär på våran lilla vinbärsbuske.


                                               

Äppelträd vill jag ha i trädgården, men frågan är vilken sort? Vi hade ett äppelträd som jag beskärde ganska hårt och sen vet jag inte vad som hände.... men det finns inte kvar längre.....

                                               

     


Nu får gärna den riktiga värmen komma! //Carola

Av Carola Fritiofsson - 28 mars 2012 19:31

                       

             MYCKET DÅLIGA PRODUKTER!


Men vad mycket hemskt det finns på marknaden, hjälp! Jag skulle inte ens smörja fötterna med dessa hemska produkter,  de säljs via så kallade  "homepartyn" och de är svindyra dessutom!!!!!Så är det bara, fullt med parfym etc, som inte alls är bra för huden och att folk betalar för dessa hemska produkter är för mig helt ofattbart!!!!!!  Jag har sett baksidan av de här produkterna och jag kan lova att det inte är helt lätt att få balans i huden efter den här misshandeln av huden....



Varför säljs vissa produkter endast via homepartyn av icke utbildad personal???

Min teori är att dessa produkter inte skulle gå att sälja i "vanlig" butik och absolut inte av en auktoriserad hudterapeut...... Men vad får folk att köpa? jo, det kallas för grupptryck!

Tänk dig själv att ni sitter ett gäng tjejer och lyssnar på denna SÄLJARE som pratar omkull er så det sjunger, ni blir påverkade av varandra och slänger flera tusen i sjön    

Så synd, allt för att tjäna pengar i detta pyramidspel.

Nej, tänk er för innan ni köper något via homeparty.... i alla fall när det gäller hudvård.


Var rädd om din hud, det är Du värd  .   //Carola 

Av Carola Fritiofsson - 28 mars 2012 07:36


                          Bra för huden!


Visst är det en jungel av produkter när man kliver in på apoteket, kicks, åhlens, nätet mm?

Hur ska man veta vad man ska köpa? Vilket märke? vilken serie?


För det första så gäller det att du har koll på din hudtyp, (se tidigare inlägg)

och för det andra i vilket tillstånd befinner sig huden i just nu, för det varierar och man srävar ju efter att få BALANS i huden med hjälp av rätt hudvård.


För att säkerställa dessa två viktigaste punkterna hudtyp och tillstånd så ta hjälp av en hudterapeut.


Sedan kan vi börja leta efter rätt hudvård, det finns så otroligt mycket BRA och även dålig hudvård på markanden, största felet som man gör är att man använder för starka produkter för att få snabba resultat men det gäller att tänka långsiktigt så man får rätt balans för lång tid framöver, TÅLAMOD ......


Idag ska jag vara på Apoteket hjärtat i Karlskoga och hjälpa kunderna i produkt-jungeln, det är så KUL! Jag brinner för det här, så fantastiskt kul att hjälpa folk att få ut det optimala av sin hudvård    . Så kom in till apoteket hjärtat i karlskoga om du har vägarna förbi   .


//Carola



 

Av Carola Fritiofsson - 27 mars 2012 08:32

                                                  
              


                        

                                                  
                               Tänkvärt!


Idag hade en god vän till mig skrivit ett mycket tänkvärt inlägg på facebook, det handlade om att hon skickat ett paket till en mamma med obotlig cancer som tidigare varit med i Sofias änglar. Att vi ska ta vara på dagen och inte gnälla på småsaker.....Det var så fint skrivet och det stämmer så bra, mycket mycket tänkvärda ord   


Det är så sant, man ska var oerhört tacksam varje dag man kliver ur sängen frisk och kry. För vad annat är värt någonting här i världen om man inte har hälsan i behåll?

Nej, sluta och gnäll på små saker och ta vara på dagen.


Jag har genom en annan mycket god vän kommit i kontakt med Carin Eggerts blogg, där får man verkligen sig en ordentlig tankeställare, här hittar ni den bloggen: http://www.carin.eggert.se


från och med nu : Carpe Diem!   //Carola




   


Av Carola Fritiofsson - 27 mars 2012 07:51

      

              Shoppa hudvård till bra pris!


Jag har ju mycket länge varit intresserad av hudvård så jag har ju även testat en del.... innan jag läste till hudterapeut så handlade jag mycket på http://strawberrynet.com , där finns de flesta märken till bra pris och för de som vill så finns det så kallade "salongs-storlekar" på vissa produkter, då kommer man ner ytterligare i pris.


Det roliga är att här kan man hitta nyheter som kommer till sverige flera flera år efteråt..... ett exempel på det är Decleors Whitening-serie för pigmenterad hud som jag provade för ca 7år sedan!!!!!! för inte så länge sedan såg jag att denna serie var NYHET här i sverige..... hmm  


För övrigt så gjorde inte den produkten några förändringar på min hud. Men nu finns de i alla fall att köpa i sverige för er som vill testa.



    //Carola


Av Carola Fritiofsson - 25 mars 2012 19:56

  

                      

                                                  


           

                                                  


                                                  

                                                             Kroppsprodukter!



Nu har jag testat en fantastisk duscholja från La Roche -Posay, den använder även mina barn då den är mycket mild och inte torkar ut huden. Den är mycket, mycket dryg och har en mid behaglig doft. Parabenfri. kan även användas i badet, ta två korkar till ett bad.

Det är en kanonprodukt även till barn    10 poäng av 10 möjliga.


                                                  
               

Efter duschen smörjer jag in mig med den här Lipikar Baume AP, en mycket dryg kroppsbalm för riktigt torr hud. den återfuktar på djupet och man behöver endast lite av produkten då den är mycket dryg.

Den innehåller  Niacinamid som minskar obehag och stärker hudens skyddsbarriär. Karitésmör, Canolaolja med Omega 3 och 6 fettsyror stärker hudens egna naturliga fettproduktion.

Innehåller inte parfym eller parabener. Passar utmärkt till vuxna och barn , även baby:)

Den svider INTE även om huden är extremt torr som är en viktig detalj när man smörjer sina barn...

Toppbetyg: 10 av 10 möjliga   


  //Carola


Av Carola Fritiofsson - 23 mars 2012 08:17

            

                   Vilka är dina favoriter?


Inom produkt-jungeln så har jag med tiden fått många härliga favoriter. 

Här tänker jag dela med mig några av dessa, här är mitt badrumsskåp, det lilla för ansiktet....

Har ett stort för kroppsprodukterna...


                                                  
                      //Carola

Ovido - Quiz & Flashcards