Alla inlägg den 8 mars 2012

Av Carola Fritiofsson - 8 mars 2012 21:37

                         


                                     LPG


Celluliter så kallad apelsinhud är vanligt bland oss kvinnor. Det finns ett stort utbud på DYRA behandlingar som sägs "trolla bort celluliterna" på ett par behandlingar och flera, flera tusen fattigare.

Celluliter får man när fettcellerna "klumpar" ihop sig  i bindväven pga av dålig blodcirkulation, , man är nästan alltid kall på dessa områden pga den dåliga cirkulationen. ( enkelt förklarat )

Går det att få bort?  Vissa påstår det.


Själv har varit förskonad när det gäller just detta. Men när jag tittade runt på alternativ till behandlingar till min salong så har jag provat en kur med LPG, bindvävsmassage som sägs "forma om kroppen"  och reducera celluliter.

Jag testar en behandling och är fast, jag får ta på mig min egna kroppsstrumpa och sedan kör terapeuten med LPG-maskinen över hela kroppen, som en dammsugare, det är en otroligt skön behandling som en djupgåeende massage, så jag går de 14 ggr som man ska på en kur men någon förändring märkte jag inte....Så någon LPG maskin blev det aldrig tal om till salongen.


De skriver i reklamen för LPG att

Antalet behandlingar är individuellt och beror på kroppstyp, fysik och kostvanor. Kontinuitet och egen insats i form av kost och motion är viktiga för att bibehålla resultatet. Som en positiv bieffekt av behandlingarna, stärks immunförsvaret när slaggprodukter och gifter får lättare att lämna kroppen och många känner sig mycket piggare!

Endermologie/Lipomassage

- Reducerar överflödigt fett på problemområden
- Reducerar celluliter
- Framhäver kroppens konturer
- Formar & lyfter rumpan
- Ökar fettförbränningen
- Slimmar figuren
- Ökar hudens elasticitet och spänst
- Ökar lymfdräneringen
- Ökar blodcirkulationen
- Är ett ypperligt komplement till kosmetiska operationer
- Lindrar muskel- och ledvärk

Detta sägs LPG maskinen göra med våra kroppar......

Kommer riktiga tomten också på julafton?


Nej, jag rekomenderar vanlig massage för att öka cirkulationen, daglig motion och normal kosthållning för att få bukt med celluliterna.

  //Carola




Av Carola Fritiofsson - 8 mars 2012 13:57

      

                                                  

                               Fylliga läppar!


Har testat ett lip maximizer från Dior som är det kraftfullaste jag någonsin testat.

Vill man ha lite fylligare läppar för en kväll så rekomenderar jag detta från Dior.

Vad är det som gör att läpparna sväller? Jo, hemligheten i just detta är chili.

Det sticks lite i början av applicering men går snabbt över, sedan är det bara att lägga på ett lager till för extra effekt, det ger en superfin glans också. Vill man inte spruta in fillers i läpparna så är detta ett bättre och defenitivt mycket BILLIGARE alternativ. I Karlskoga finns detta på Kicks.


                                                  
               //Carola

Av Carola Fritiofsson - 8 mars 2012 10:06

                       

                       

                        FRÖKEN LAGOM!


Det är med glädje jag åldras, jag har blivit  klokare, lugnare, värdesätter andra saker här i livet än när jag var yngre. Men att det ska ta sån tid att komma dit?

Förr var jag allt eller inget på både gott och ont, nu är jag mer lagom i det jag gör och det är så skönt.

Jag behöver inte renovera klart ett rum på 1dygn som jag gärna ville förr.... nu gör det inget om det tar lite tid det blir ju klart till slut i alla fall.

Att bo på gymet har jag gjort så det lockar inte längre, jag har våran spinningcykel här hemma och skogen för lång promenader utanför huset, lite lagomt som sagt   .


//Carola








Ovido - Quiz & Flashcards