Direktlänk till inlägg 20 mars 2012

En viktig detalj.....

Av Carola Fritiofsson - 20 mars 2012 12:38

 

                  En mycket viktig detalj....


                     



Hur ofta rengör du dina makeup borstar?


Jag får ofta frågan från unga tjejer som har acne vad de ska göra för att bli av med detta,

Det första jag rekomenderar är bra hudvård anpassat efter deras hudtyp och hudtillstånd, samt djuprengöring på salong regelbundet, men hur ofta rengörs makeup borstarna?

Typ... aldrig...1gång i månaden..... svaren är oändliga.


Men nu till sak dessa ska rengöras MINST 1 gång i veckan.... gärna 2 ggr, för vad händer om du har blommande acne och "vispar" omkring dessa borstar i ansiket flera gånger per dag?

Jo, bakterier hamnar i borsten och du får dom i hela ansiktet! alltså så sprids acnen i resten av ansiktet också   


Hur ska man rengöra?

Jo, de flesta rekomenderar att man använder ett milt schampo.

Ställ borstarna i en skål/kopp med vatten och schampo i, låt stå en stund, sköjl sedan noggrant tills vattnet är klart. Lägg borstarna på en handduk och låt torka över natten.

Inte så jobbigt va?  för att din hud ska må bra  

Det finns även speciella rengöringssprayer, men ärligt talat så har jag aldrig provat dem....


      //Carola






 
 
Malin

Malin

20 mars 2012 14:48

Så trevligt att hitta - och läsa - din blogg! Mkt mer seriös än de flesta bloggar i ämnet. Jag bor långt ifrån dig så det blir ju bara att få läsa för min del (sorry! ;-)) men jag skulle gärna vilja länka till din blogg om du inte misstycker. Jag är en sann lantistjej som går här hemma: sköter djuren, odlar grönsaker och ser ut som jag gör under tiden, MEN jag lämnar aldrig hemmet utan smink. ;) Viktigt att vara "representabel", anser jag. DÅ trivs jag bland folk - precis som jag trivs här hemma (= osminkad). Men nog är det som det ska vara, eller?! Även om man är 35+ måste man få lov att sköta sitt yttre. Ha en bra dag, och tack för titten på din blogg! Kram, Malin.

http://cejasmatte.bloggplatsen.se

Carola Fritiofsson

20 mars 2012 18:58

Hej Malin!
Vad glad jag blir:) självkart så får du länka till min blogg.
Vilket härligt liv du lever, tar hand om djuren hemma på gården och odlar grönsaker, det är livskvalitet det.
Jag ska läsa mer på din blogg nu. Ha det gott så hörs vi igen. KRAM C

 
nuttchi

nuttchi

20 mars 2012 20:40

det har jag aldrig tänkt på ! använder inte ofta smink eller så , (kan bero på att jag ej e så bra på d) men har det mesta å tycker det e kul att sminka mig själv och andra :) träning ger ju färdighet! men har aldrig tänkt på att man ska rengöra dom borstarna...ska lätt göra det direkt imorgon :) kan jag se fram emot att använda dom nästa gång :)
En mkt bra blogg , många bra tips osv! ska be min syster kolla din blogg för hon älskar sånt här:)
Ha det bra
// Nuttchi

http://nuttchi.bloggplatsen.se

Carola Fritiofsson

21 mars 2012 06:56

Hej!
Nej, du är inte den enda som missat hur viktig rengöringen är av borstarna :)
Kul att du gillar bloggen, hoppas din syster också gör det :) Ha en fin dag. //Carola

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola Fritiofsson - 31 augusti 2013 08:03


  ...Rengöring av dina makeup borstar/penslar?                                                Det är oerhört viktigt att rengöra dessa verktyg regelbundet!    Själv så gör jag en ordentlig rengöring med schampoo en gång per vecka och e...

Av Carola Fritiofsson - 15 augusti 2013 07:24


                                                                           Instagram !                Nu kan ni följa mig på instagram:                            #Carolashudospa.                                       ...

Av Carola Fritiofsson - 7 augusti 2013 08:13

                                 Höstsnygg!   Efter en låååååång och sooooolig sommar har huden fått sitt så nu gäller det att boosta huden efter all sol.  Ni vet väl att solen torkar ut och gör huden gammal i förtid?    Till att börja ...

Av Carola Fritiofsson - 24 juli 2013 16:58

                                                                        .......Att använda LA ROCHE-POSAY'S KÄLLVATTENSPRAY..... och att färga fransar, bryn och FORMA BRYN!   Prova du med......                                        /...

Av Carola Fritiofsson - 14 juli 2013 18:20

                                      Mirakelsalva!                                   Har du sår, nya ärr, utslag av olika slag? Då ska du testa den här : CICAPLAST från La Roche-Posay.  Den lägger sig som en skyddande hinna över det...

Ovido - Quiz & Flashcards