Alla inlägg den 23 mars 2012

Av Carola Fritiofsson - 23 mars 2012 08:17

            

                   Vilka är dina favoriter?


Inom produkt-jungeln så har jag med tiden fått många härliga favoriter. 

Här tänker jag dela med mig några av dessa, här är mitt badrumsskåp, det lilla för ansiktet....

Har ett stort för kroppsprodukterna...


                                                  
                      //Carola

Av Carola Fritiofsson - 23 mars 2012 07:41

                                                  
                                    


                                                  
  BRA eller mindre bra.....


Vad skiljer en produkt om den är bra eller rent av dålig?

Jo, en kroppscreme eller en kroppslotion skall ju återfukta bra men ändå inte för mycket så att huden känns kladdig efter att man smörjt sig.

Jag är mycket kräsen när det gäller produkter, här ställs höga krav och endast det bästa är gott nog.


Jag ska nu betygsätta den här kroppscremen från VICHY, efter att ha använt den ett tag nu dagligen. 


Den är  kraftigare än en lotion så den passar på de torraste hudområden, själv har jag använt den på benen, och faktum är att efter att jag smörjt mig 1gång!  så är benen som nya, all creme går in snabbt i huden och man kan klä på sig direkt efter insmörjning.

Den innehåller bl.a Macadami olja och Karitesmör som mjukgör, skyddar och lugnar huden.

Glycerin och Hepes som tillför huden fukt och exfolierar samt thermalskt källvatten från Vichy som stärker och lugnar huden. Doften är mild och behaglig (jag är mycket känslig för starka dofter)


DEN HÄR FÅR TOPPBETYGET  10 av 10 möjliga. REKOMENDERAS VARMT!   




                              //Carola




Ovido - Quiz & Flashcards