Alla inlägg den 3 april 2012

Av Carola Fritiofsson - 3 april 2012 07:56

                          

             

                 Inre hälsa yttre skönhet    


Visst är det så att huden är en spegel på hur du mår på insidan. Den påverkas av olika faktorer så som stress, hormoner, psykisk ohälsa, rökning, mm.


En gång i månaden får jag så kallade "hormonell obalans" i min hud, och jag kan väl påstå att jag för övrigt sköter den exemplariskt då det är ett av mina största intressen.

Men, alltid på nästan samma ställe så kommer den där "mens-acnen" en gång i månaden som om det inte räcker med all smärta man får utstå under dessa veckor.... och det värsta av allt att man blir på ett hemskt humör    . Men när det är över så är man som förbytt, lycklig, harmonisk och så tillfreds, det är lycka på riktigt det   .

Känner du igen dig, PMS kallas det   som står för Premenstruella Spänningar.

Du kan känna dig lyckligt lottad om du INTE känner igen dig.


Men med vissa specialprodukter så punktbehandlar jag dessa "mens-acne" partiellt så de är inte kvar så länge. 

Jag blir otroligt sugen på choklad och ja, jag äter choklad då och gud så GOTT det är just då.

                           

                              

Visst ser det gott ut? och jag kan intyga att det är det också  .

I Choklad finns ett ämne som heter fenyletylamin, samma ämne frigörs när vi är förälskade...

Man blir glad och lycklig av choklad så därför kanske chokladsuget sätter in när vi har pms.


Stress är ju en annan stor faktor som påverkar det mesta negativt i våran kropp och inte minst huden, då kan man lätt få obalans i huden, den känns inte igen och beter sig märkligt helt enkelt....

Stress är ett ämne som påverkar hela kroppen och då menar jag den negativa stressen.

Positiv stress hör till när man ex. ska prestera inför ett prov eller något lopp som ska genomföras då kan det vara bra för att man ska prestera det lilla extra.


                   


                                NJUT AV EN BIT CHOKLAD OCH BLI GLAD    

                                                  
                                                  
   

                                                  
                                                  
                              //Carola   


                                                  


                                                  






                                      




 


Ovido - Quiz & Flashcards