Alla inlägg den 2 april 2012

Av Carola Fritiofsson - 2 april 2012 07:18

  

                                             



                              PARABENER!


Vad är parabener?

Jo, det är ett konseveringsmedel som är väl beprövat, det finns bland annat i mat, kosmetika, tvål, schampo, balsam och finns naturligt i tex. lingon, därav den långa hållbaarheten på just lingon.


Varför använder man parabener? För att produkterna inte ska härskna och mögla...


Det går en trend när det gäller olika tillsatser i produkter och nu är trenden att man ska passa sig för allt med parabener i. Men vad är alternativet? Att helt utesluta konserveringsmedel och därmed få en produkt som möglar inom kort? Nej, inte så trevligt. Alternativ att leta efter produkter som innehåller ett annat mindre beprövat konserveringsmedel som möjligtvis har mindre studier bakom sig?


Nej, jag tycker inte att man ska vara rädd för parabener för det är ett väl beprövat konserveringsmedel som håller våra produkter fräscha!


                                    


Skulle du vilja smörja dig med en kräm som såg ut så här?

Nej, inte så fräscht va?

Sedan ska man ju veta att produkterna är ju inte fullproppade med parabener utan det finns en gräns på vad som är tillåtet för att vara godkänt.

Så sluta vara rädd för parabener om du nu  är det, Även om det står på löpet.


Jag träffar många olika människor i mitt jobb och en del är rädda för precis ALLT, jag träffade en tjej i stockholm när jag jobbade för lanseringen av ett nytt produktmärke, jag berättar lite om produkten och frågar om hon vill känna på den? Hon backar och säger NEJ, jag vill se vad som är i den..... hon får läsa och det ena ämnet var farligare än det andra...... sjukligt, den tjejen lär ju inte våga äta med tanke på hur rädd hon var.... hur vågar man ens gå in i en affär?

Nej, men hallå    det är ju synd att vara lite LAGOM!


Som tur är så är de flesta man träffar mycket positiva till dessa härliga produkter och använder dom gladeligen för att uppnå ett fint resultat i sin hudvård.


Själv skulle jag inte kunna tänka mig ett liv utan alla dessa härliga produkter, men alla är  vi ju olika....                                         

                        

                                                  

                                    //Carola


     


Ovido - Quiz & Flashcards