Direktlänk till inlägg 8 mars 2012

Cellulitbehandling LPG

Av Carola Fritiofsson - 8 mars 2012 21:37

                         


                                     LPG


Celluliter så kallad apelsinhud är vanligt bland oss kvinnor. Det finns ett stort utbud på DYRA behandlingar som sägs "trolla bort celluliterna" på ett par behandlingar och flera, flera tusen fattigare.

Celluliter får man när fettcellerna "klumpar" ihop sig  i bindväven pga av dålig blodcirkulation, , man är nästan alltid kall på dessa områden pga den dåliga cirkulationen. ( enkelt förklarat )

Går det att få bort?  Vissa påstår det.


Själv har varit förskonad när det gäller just detta. Men när jag tittade runt på alternativ till behandlingar till min salong så har jag provat en kur med LPG, bindvävsmassage som sägs "forma om kroppen"  och reducera celluliter.

Jag testar en behandling och är fast, jag får ta på mig min egna kroppsstrumpa och sedan kör terapeuten med LPG-maskinen över hela kroppen, som en dammsugare, det är en otroligt skön behandling som en djupgåeende massage, så jag går de 14 ggr som man ska på en kur men någon förändring märkte jag inte....Så någon LPG maskin blev det aldrig tal om till salongen.


De skriver i reklamen för LPG att

Antalet behandlingar är individuellt och beror på kroppstyp, fysik och kostvanor. Kontinuitet och egen insats i form av kost och motion är viktiga för att bibehålla resultatet. Som en positiv bieffekt av behandlingarna, stärks immunförsvaret när slaggprodukter och gifter får lättare att lämna kroppen och många känner sig mycket piggare!

Endermologie/Lipomassage

- Reducerar överflödigt fett på problemområden
- Reducerar celluliter
- Framhäver kroppens konturer
- Formar & lyfter rumpan
- Ökar fettförbränningen
- Slimmar figuren
- Ökar hudens elasticitet och spänst
- Ökar lymfdräneringen
- Ökar blodcirkulationen
- Är ett ypperligt komplement till kosmetiska operationer
- Lindrar muskel- och ledvärk

Detta sägs LPG maskinen göra med våra kroppar......

Kommer riktiga tomten också på julafton?


Nej, jag rekomenderar vanlig massage för att öka cirkulationen, daglig motion och normal kosthållning för att få bukt med celluliterna.

  //Carola




 
 
Liza

Liza

14 januari 2013 11:22

Hej!

Det var längesen du skrev inlägget men jag undrar hur det har gått med dina LPG-behandlingar. Du märkte alltså inte av någon skillnad? Vad tråkigt...

Jag har läst på http://www.plastikoperationer.net/lpg-endermologi-celluliter att man behöver 10-15 behandlingssessioner. Det är ganska många och kan bli väldigt dyrt!

Vill verkligen göra något åt mina celluliter :(

http://www.plastikoperationer.net/lpg-endermologi-

Carola Fritiofsson

15 januari 2013 08:45

Hej Liza!
Jag har varit förskonad från celluliter, varför jag gick på den LPG-behandlingen var för att jag eventuellt skulle ta in den till min salong och jag är mycket skeptisk till det bevisar motsatsen.... Inte bara LPG. Jag märkte ingen skillnad och dyrt var det, jag gick en hel kur.
Min teori när det gäller celluliter är motion, speciellt spinning då celluliterna gärna sätter sig på lår och rumpa..... Samt bra kost och vanlig klassisk massage. Den kombinationen tror jag på och dessutom så kostar det inte skortan... Lycka till!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola Fritiofsson - 31 augusti 2013 08:03


  ...Rengöring av dina makeup borstar/penslar?                                                Det är oerhört viktigt att rengöra dessa verktyg regelbundet!    Själv så gör jag en ordentlig rengöring med schampoo en gång per vecka och e...

Av Carola Fritiofsson - 15 augusti 2013 07:24


                                                                           Instagram !                Nu kan ni följa mig på instagram:                            #Carolashudospa.                                       ...

Av Carola Fritiofsson - 7 augusti 2013 08:13

                                 Höstsnygg!   Efter en låååååång och sooooolig sommar har huden fått sitt så nu gäller det att boosta huden efter all sol.  Ni vet väl att solen torkar ut och gör huden gammal i förtid?    Till att börja ...

Av Carola Fritiofsson - 24 juli 2013 16:58

                                                                        .......Att använda LA ROCHE-POSAY'S KÄLLVATTENSPRAY..... och att färga fransar, bryn och FORMA BRYN!   Prova du med......                                        /...

Av Carola Fritiofsson - 14 juli 2013 18:20

                                      Mirakelsalva!                                   Har du sår, nya ärr, utslag av olika slag? Då ska du testa den här : CICAPLAST från La Roche-Posay.  Den lägger sig som en skyddande hinna över det...

Ovido - Quiz & Flashcards