Direktlänk till inlägg 24 juni 2012

Lunginflammation.....

Av Carola Fritiofsson - 24 juni 2012 11:27



                                               

Det är inte ofta jag är sjuk men nu har jag nog fått så det räcker.... Luninflammation och penicillinkur nr2, öroninflammation och dessutom en förkylning på det, men det kunde ju varit värre, det här går ju i alla fall över.


Fick en hostmedicin som heter Lepheton , på midsommarafton tog jag min dos plus lite extra för att jag skulle få sova hela natten, det var bara det att jag hade inte läst vad den innehöll- jag blev sjuk pigg, kunde inte sova- somnade vid 05.30 på morgonen!!!! Men det var städat och snyggt på morgonen och all disk tvätt mm var borta. Dagen efter kan jag säga att då var det ingen lek, yr, skakade, mådde illa och allmänt trött av hostmedicinen!

                                                  


             


                                                  


                     


Så här står det i fass:


Lepheton®

Meda

Oral lösning   Information om läkemedelsformer

(smak av anis, honung och apelsin)

Läkemedlet är narkotikum enligt förteckningarna II eller III i Läkemedelsverkets narkotikaförteckningar (LVFS 1997:12) med därtill gjorda ändringar och tillägg. Beroendeframkallande medel.
Iakttag största försiktighet vid förskrivning av detta läkemedel.

Hostdämpande medel med efedrin

Aktiva substanser
 
Den hjälper i alla fall mot hostan :)
                                                  


                                                  


     // Carola

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola Fritiofsson - 31 augusti 2013 08:03


  ...Rengöring av dina makeup borstar/penslar?                                                Det är oerhört viktigt att rengöra dessa verktyg regelbundet!    Själv så gör jag en ordentlig rengöring med schampoo en gång per vecka och e...

Av Carola Fritiofsson - 15 augusti 2013 07:24


                                                                           Instagram !                Nu kan ni följa mig på instagram:                            #Carolashudospa.                                       ...

Av Carola Fritiofsson - 7 augusti 2013 08:13

                                 Höstsnygg!   Efter en låååååång och sooooolig sommar har huden fått sitt så nu gäller det att boosta huden efter all sol.  Ni vet väl att solen torkar ut och gör huden gammal i förtid?    Till att börja ...

Av Carola Fritiofsson - 24 juli 2013 16:58

                                                                        .......Att använda LA ROCHE-POSAY'S KÄLLVATTENSPRAY..... och att färga fransar, bryn och FORMA BRYN!   Prova du med......                                        /...

Av Carola Fritiofsson - 14 juli 2013 18:20

                                      Mirakelsalva!                                   Har du sår, nya ärr, utslag av olika slag? Då ska du testa den här : CICAPLAST från La Roche-Posay.  Den lägger sig som en skyddande hinna över det...

Ovido - Quiz & Flashcards