Alla inlägg den 30 juni 2012

Av Carola Fritiofsson - 30 juni 2012 10:02



                                           Glöm inte bort......


Nu med allt trädgårdsarbete så tar händerna stryk, så en riktig handbehandling är att rekomendera.

Själv är jag slarvig med att använda handskar när jag grejar i trädgården..... och även när jag diskar.... Hur bra är diskmedel för händerna..... inte alls.

Men nu är det bara att skärpa sig och smörja in flera gånger per dag.


Igår gjorde jag en ordentlig hand-behandling och det viktigaste av allt är PEELING, jag använder en korn-peeling och efter det så smörjer jag in naglarna med nagelolja som även är bra för nagelbanden, och därpå en handmask så idag är de som nya.


Ofta glömmer man bort peelingen och då blir inte heller resultatet så bra....

Finns det något snyggare än välvårdade händer med korta fräscha naglar?


                                 


Alla dessa härliga färger.... svårt att välja....


Glöm inte bort att även händerna behöver solskydd.....                //Carola




Ovido - Quiz & Flashcards