Alla inlägg den 18 juni 2012

Av Carola Fritiofsson - 18 juni 2012 20:12


                 Inre Hälsa Yttre Skönhet


Om man mår bra på insidan så utstrålar man det på utsidan, och det är ju faktiskt så. Om man är tillfreds med sig själv så syns det även utåt.

 

Jag har under 20 års tid levt med något som heter ENDOMETRIOS  det är cystor som sitter bl.a i livmodern, äggstockkarna, ja överallt i magen kan de sätta sig. Det innebär att varje gång man har mens så blöder man inte bara "ut" det som ska utan man blöder även in i magen.....

Men det är inte det värsta, utan det värsta är SMÄRTAN, så sjukt ont har man ca 14--21dagar i månaden!!!!! Ja, du läste rätt!  En vecka innan mensen samt en vecka under mens  och som om inte det vore nog så även vid ägglossning!!!!!!!

Så det är en j-a tur att det finns smärtlindring i form av ex: Citodon, Ardinex, Tramadol mm....

Ibland har jag hört en del säga: Jag tar ALDRIG tabletter, Jasså??? Men då anser jag att man INTE behöver, För måste man så tar man hellre ett par tabletter för att kunna stå på benen och gå till sitt jobb. Eller?


Men nu äntligen är mina cystor borta och jag är mycket lyckligt lottad som har fått två friska fantastiskt goa barn för det är inte en självklarhet när man har Endometrios....


Nu efter 20 år så har jag INTE ont en viss period i månaden och ingen är LYCKLIGARE än jag, ja, kanske min goa Peter


Nu när jag inte har ont så är jag mer lugn och harmonisk.... det ni;)


Så mår man bra på insidan så kan jag lova att det syns på utsidan.


                                                  

                                  //Carola



Ovido - Quiz & Flashcards