Direktlänk till inlägg 18 januari 2012

Eucerin

Av Carola Fritiofsson - 18 januari 2012 10:58

EUCERIN!


Känner ni igen bilden?

Jag antar att ni inte gått miste om Eucerins storsatsning av lancering av deras senaste produkt Hyaluron filler.


Jag fick själv äran att vara med på den demoturnen som genomfördes under våren sommaren 2011. Det var ett av mina roligaste uppgrag jag gjort som hudterapeut.

Vi var ute på olika Apotek runt om i Sverige, mest runt stockholm. Egen bil med eget demomateial i, tacka vet jag gps när man skulle hitta till alla olika apotek mitt i stockholm.    

Jag har varit på samtliga apotekskedjor som finns i Sverige, mycket intressant.

Personalen på apoteken var otroligt tacksamma för att vi kom och demade produkterne, inte minst för deras egen del. Det var långa tuffa dagar men otroligt givande, superkul!

Jag var på kungens kurva på apteket ab när Marianne som jobbar för Eucerin kom förbi och gick igenom solmaskinen   (mäter hur länge du kan vara i solen och vilken spf du ska använda) Hon kan verkligen sin sak, superduktig kvinna som hjälpte mig till höga säljsiffror, Tack Marianne!

Vi demade även Eucerins hela solsortiment som sålde otroligt bra, Eucerins solkräm för barn har fått bäst i test flera år i rad, så produkterna är av hög kvalitet.


Idag tänkte jag gå igenom lite gällnde deras nyaste produkt :Hyaluron filler.

Den innehåller Hyaluronsyra det är ett kroppseget ämne som binder fukten i huden, enkelt förklarat. Eucerins produkter är snälla mot huden och ger inte allergiska reaktioner.


  Hyaluron Filler Day Cream (Spf 15)

Denna Dagkräm är för en normal till torr hud och innehåller spf 15.

Mycket kraftfull återfuktare.

     Hyaluron Filler Light Day Cream (Spf 15)

Den här dagkrämen är för en  blandhud till fet hudtyp, den är lättare i konsistensen och lämnar ingen fet hinna efter sig, även denna innehåller spf 15. Bra som make up -bas.


     Hyaluron Filler Night Cream

Den här nattkrämen är en riktig mirakelkräm, den återfuktar huden mycket kraftfullt så den är helt klart en favorit för vintertorrisar.

(har även använt den på mina och min mans supertorra fötter och fått ett helt otroligt resultat , lite lyxigt kanske men bättre fotkräm har inte jag funnit efter alla år av letande....)



     Hyaluron filler Eye Treatment (spf 15)

Den här ögonkrämen innehåller även den hyaluronsyra för att fylla ut rynkor, även spf 15.

Ganska kraftig i konsistensen men den går in i huden och lämnar inga feta partier efter sig.


Läs mer om produkterna på : www.eucerin.com 


Samtliga produkter finns på de flesta Apotek.


                                             

     //Carola




 
 
Ingen bild

Krångelmaja

18 januari 2012 14:02

Vad lustigt att jag hamnade här just idag... Jag har själv provat nattcremen för första gången inatt och den var fantastisk! Eftersom jag har problem men acne och ärr trots att jag snart är 40 är det svårt att hitta en nattcreme som inte är för fet. Den här var perfekt och huden såg slätare ut bara efter en natts användning! Rekommenderas!

Carola Fritiofsson

18 januari 2012 15:35

Hej!
Vad kul att du har hittat något som passar dig i denna skönhetsdjungeln:)
En viktig detalj när det gäller Acne är den dagliga hudvårdsrutninen, en bra ansiktstvätt, ansiktvatten samt dag och nattkräm. Specialprodukt mot Acne som du kan använda lokalt på acnen är ex: exuviance blemish gel, kerstin florians clearifying serum. Använder du make up så är rengöringen av borstarna extra viktig vid blommande acne eftersom du annars "vispar" runt bakterier i ansiktet som förvärrar tillståndet.
Lycka till // Carola

 
Christina - Mamma till Sarah

Christina - Mamma till Sarah

18 januari 2012 23:39

Har provat nattcremen och den var väl sådär. Men rekommenderar deras schampo som tyvärr inte går att få tag på här i Sverige. Det var det bästa schampo jag någonsin har köpt och det slutade klia i hårbotten och ingen mer torr hårbotten =)

http://unbreakable.bloggplatsen.se

Carola Fritiofsson

19 januari 2012 11:11

Vad var det du inte gillade med nattkrämen?
Den är ju ganska fet så den passar inte en bland-fet hud...
Vad synd att inte scampot finns i sverige, har du frågat på apoteket om de kan ta hem det?

 
Ingen bild

Linda

14 oktober 2012 23:02

sedan jag började använda nattcremen märker jag ingen skillnad på rynkor tyvärr.. har bara fått utslag runt mun och näsa. typ som vattenblåsor. varför får jag det? är inte överkänslig eller allergisk mot nått alls....

Carola Fritiofsson

24 januari 2013 07:49

Hej Linda!
Det låter ju som att du reagerat på något, om det är krämen eller något som du ätit kan jag inte svara på... Jag skulle rekomendera dig Eucerins Q 10 kräm som passar om man är känslig.
Lycka till! //Carola

 
Ingen bild

pia m

26 augusti 2013 11:48

Kan man använda fondation eller BB creme över Eucerin dagcreme?

Carola Fritiofsson

27 augusti 2013 08:18

Hej!
Självklart kan du det. Efter dagkrämen är huden redo för make up.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola Fritiofsson - 31 augusti 2013 08:03


  ...Rengöring av dina makeup borstar/penslar?                                                Det är oerhört viktigt att rengöra dessa verktyg regelbundet!    Själv så gör jag en ordentlig rengöring med schampoo en gång per vecka och e...

Av Carola Fritiofsson - 15 augusti 2013 07:24


                                                                           Instagram !                Nu kan ni följa mig på instagram:                            #Carolashudospa.                                       ...

Av Carola Fritiofsson - 7 augusti 2013 08:13

                                 Höstsnygg!   Efter en låååååång och sooooolig sommar har huden fått sitt så nu gäller det att boosta huden efter all sol.  Ni vet väl att solen torkar ut och gör huden gammal i förtid?    Till att börja ...

Av Carola Fritiofsson - 24 juli 2013 16:58

                                                                        .......Att använda LA ROCHE-POSAY'S KÄLLVATTENSPRAY..... och att färga fransar, bryn och FORMA BRYN!   Prova du med......                                        /...

Av Carola Fritiofsson - 14 juli 2013 18:20

                                      Mirakelsalva!                                   Har du sår, nya ärr, utslag av olika slag? Då ska du testa den här : CICAPLAST från La Roche-Posay.  Den lägger sig som en skyddande hinna över det...

Ovido - Quiz & Flashcards