Direktlänk till inlägg 3 maj 2012

TÄVLING-Sola Säkert!

Av Carola Fritiofsson - 3 maj 2012 19:15

              

                   Vilket är ditt bästa soltips?


Vad gör du för att skydda dig mot solens starka strålar? Ge ditt bästa soltips här på bloggen och VINN ett av dessa två fina solkit från LA ROCHE-POSAY. 


                                                  

                                                      

                                                  
                                                  
                  //Carola


                                                  

                       

 
 
Linda Marie

Linda Marie

3 maj 2012 21:24

Mitt bästa tips är självklart att använda solskyddsfaktor, och att smörja in sig flera gånger per dag då effekten av solskyddsfaktorn avtar efter ett tag. Att inte vara i stark sol allt för länge, utan i måttliga doser. En stråhatt kan skydda ansiktet och likaså tunna kläder om man ska vistas i solen länge. Jag har alltid högre solskyddsfaktor i ansiktet och på axlar och bröst, då jag är mest känslig där. :)

Kram Linda Marie

http://missmysan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Diana

3 maj 2012 21:57

Mitt bästa soltips är att plocka fram solhatt och tunna kläder som ger skydd mot solen.Och att välja en skuggigare plats mitt på dagen då solen är som starkast. :)

 
Ingen bild

Maria Major

4 maj 2012 16:31

Tunna bommulskläder och ett bra solskyddskräm med hög solskyddsfaktor. Skydd i form av huvudbonad både för hud men inte att förglömma håret . Naturligtvis åker även solbrillorna på också

 
Ingen bild

Sandmo

9 maj 2012 08:37

Smörj in barnen innan de går till förskolan. Bättra på under dagen. Var gärna i skogen under träden. Ha alltid vatten till hands. Ta på solhatt och tröja.

 
Johanna S

Johanna S

10 maj 2012 10:48

Jag har inget bra tips, mer än att jag alltid har tunna kläder på mig och letar upp en skuggig plats :) Solar som aldrig eftersom jag är dålig på detta med att smörja i mig så därför blir det skuggan, måste bli bättre på det!
Men att smörja in sig ordentligt är väl det bästa och sola med måtta!

http://haltbananskal.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Irene Johansson

10 maj 2012 11:26

Sola inte när solen är som starkast och smörj med hög solskyddsfaktor. Ha gärna keps :))

 
Maya

Maya

4 mars 2013 19:12

Såklart ska mna smörja in sig med solkrämm . Man kan ju också ha solglasögon ifall man tycker det blir förljust för ögonen.Om man vill vara ute när solen är som starkast så kan det vara bra att ha skydd för axlar som man lätt kan bränna.Eller kan man sätta sig i skuggan.

http://mayaharrysson.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola Fritiofsson - 31 augusti 2013 08:03


  ...Rengöring av dina makeup borstar/penslar?                                                Det är oerhört viktigt att rengöra dessa verktyg regelbundet!    Själv så gör jag en ordentlig rengöring med schampoo en gång per vecka och e...

Av Carola Fritiofsson - 15 augusti 2013 07:24


                                                                           Instagram !                Nu kan ni följa mig på instagram:                            #Carolashudospa.                                       ...

Av Carola Fritiofsson - 7 augusti 2013 08:13

                                 Höstsnygg!   Efter en låååååång och sooooolig sommar har huden fått sitt så nu gäller det att boosta huden efter all sol.  Ni vet väl att solen torkar ut och gör huden gammal i förtid?    Till att börja ...

Av Carola Fritiofsson - 24 juli 2013 16:58

                                                                        .......Att använda LA ROCHE-POSAY'S KÄLLVATTENSPRAY..... och att färga fransar, bryn och FORMA BRYN!   Prova du med......                                        /...

Av Carola Fritiofsson - 14 juli 2013 18:20

                                      Mirakelsalva!                                   Har du sår, nya ärr, utslag av olika slag? Då ska du testa den här : CICAPLAST från La Roche-Posay.  Den lägger sig som en skyddande hinna över det...

Ovido - Quiz & Flashcards