Direktlänk till inlägg 15 januari 2012

IDUN Mineral Makeup.

Av Carola Fritiofsson - 15 januari 2012 09:54

    

 

IDUN (den föryngrande)

Mineral makeup har nu funnits på marknaden många år och hela tiden kommer det upp nya märken på marknaden men nu har jag äntligen hittat min favorit som är IDUN.

Första gången jag kom i kontakt med IDUN var sommaren 2011 på apoteket AB i Sturegallerian i Stockholm där jag jobbade för ett annat märke, det slutade med att jag köpte med mig en foundation hem samt tillhörande borste och så var jag fast.

Kort därefter så har jag även jobbat för IDUN, då jag la en dag makeup på förbokade kunder på Apoteket , de gånger jag varit ute på Apoteket så har det sålts  IDUN för många tusenkr.....  

Det är ju inte svårt när produkten ger så fantastiskt FINT resultat.


Vad är det som är så bra med IDUN?

Jo, den innehåller 100% högrenade mineraler som är snälla mot huden och låter huden andas, bla. annat:

 – Mika (för ojämnheter)
– Järnoxid (ger färg)
– Zinkoxid (motverkar bakterier och innehåller UV-skydd)

Den kan användas även för den som är känslig.

Du får ett snyggt resultat som ser naturligt ut.



Foundation

Valet av färg på foundation kanske inte är så lätt så ta hjälp av personalen så du får rätt färg, en regel är att man ska välja den färg som är närmast din egen hudton. En foundation ska inte ge färg, utan den ska ge en jämn grund. Prova alltid på huden så du ser resulltatet. Ett tips är att man köper två olika färger, en sommar och en vinter-färg som sedan kan blandas för bästa resultat. OBS: ta inte bort hela plasten i burken utan gör 5-6hål i plasten så får du lagom mängd i locket innan applicering. Du lägger sedan i cirklande rörelser över ansikte och hals.


Borsten

Borsten är ett måste för att få snyggt resultat, den mellanstora Kabuki-borsten är min favorit, du kommer åt på alla ställen.Denna borste är av Taklon som är ett syntetmaterial, detta för att inte ge allergiska reaktioner samt att hår från borsten inte släpper. Glöm inte att rengöra makeup-borstarna, minst 1-2 ggr/V.

Jag brukar rengöra med schampo. 


Rouge

Är väl ändå pricken över i, man ser genast piggare ut, det lyfter hela ansiktet.

Rouge borsten från IDUN är lite snedställd som gör det lätt att applicera rouget snyggt.


Mascara

Från Idun passar alla, även den som har känsliga ögon, den silverfärgade är för den som vill ha LÅNGA fransar (min favorit) och den guldfärgade är för VOLYM.


Ögonskugga

Finns i många olika färger. Det som visar om  produkten är av bra kvalitet är hur mycket pigment som finns i, dessa är av högsta kvalitet


   


Finns på Apoteket AB.


Läs mer på:

www.idunminerals.com


Här i Karlskoga säljs IDUN på det nyöppnade Apoteket Ab som ligger i hemtex gamla lokal.

Detta är nyöppnat så de står inte som återförsäljare på Iduns hemsida än..

Lycka till // Carola





   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola Fritiofsson - 31 augusti 2013 08:03


  ...Rengöring av dina makeup borstar/penslar?                                                Det är oerhört viktigt att rengöra dessa verktyg regelbundet!    Själv så gör jag en ordentlig rengöring med schampoo en gång per vecka och e...

Av Carola Fritiofsson - 15 augusti 2013 07:24


                                                                           Instagram !                Nu kan ni följa mig på instagram:                            #Carolashudospa.                                       ...

Av Carola Fritiofsson - 7 augusti 2013 08:13

                                 Höstsnygg!   Efter en låååååång och sooooolig sommar har huden fått sitt så nu gäller det att boosta huden efter all sol.  Ni vet väl att solen torkar ut och gör huden gammal i förtid?    Till att börja ...

Av Carola Fritiofsson - 24 juli 2013 16:58

                                                                        .......Att använda LA ROCHE-POSAY'S KÄLLVATTENSPRAY..... och att färga fransar, bryn och FORMA BRYN!   Prova du med......                                        /...

Av Carola Fritiofsson - 14 juli 2013 18:20

                                      Mirakelsalva!                                   Har du sår, nya ärr, utslag av olika slag? Då ska du testa den här : CICAPLAST från La Roche-Posay.  Den lägger sig som en skyddande hinna över det...

Ovido - Quiz & Flashcards