Direktlänk till inlägg 2 juli 2012

Omega 3 för huden!

Av Carola Fritiofsson - 2 juli 2012 08:53


                      Omega 3 för huden!


Jag äter normalt omega 3-kapslar men nu under mina två penicillinkurer så har jag inte mäktat med fler tabletter så jag har inte tagit några kosttillskott över huvud taget och  vilken skillnad det gjort för huden. Omega 3 kapslarna gör att huden inte alls är lika torr, magen fungerar bättre mm.

Nu är ju penicillin och hud ingen bra kombo då man kan få många konstiga utslag, men omega 3 kapslarna vågar jag inte sluta med igen den saken är säker.

Vad gör Omega 3 för huden?

*Ja, de mjukgör huden inifrån och gör den mer elastisk på så sätt får vi mindre rynkor.....

*Minskar inflammationer i huden så acne mm kan få possitiva effekter av att man tillför Omega 3

Andra effekter av Omega 3

* Barn med inlärningssvårigheter sägs få bättre resultat med hjälp av tillskott av Omega 3

* Blodtryckssänkande

* Minskad åderförkalkning.

* Färre hjärtrytmrubbningar.

* Motverkar proppbildning och gör blodet mer lättflytande.


                              


                                                  

                                         //Carola




 
 
missy

missy

11 juli 2012 12:07

Hej

Det va ju en forskare som hade forskat ganska länge om detta med omega3 kapslar och sa att det va helt bortkastade pengar och att det va bättre att äta fisk.Det ganska nyligt det stod i aftonbladet tror jag det va.Fast å andra sidan-Alla dessa rapporter man läser dagligen.

Bra blogg du har =)

http://myuniverse.bloggplatsen.se

Carola Fritiofsson

16 juli 2012 09:53

Hej!
Ja, det finns alltid för eller emot... men jag själv märker sådan skillnad på huden så jag tar detta tillskott även om vi äter mycket fisk!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola Fritiofsson - 31 augusti 2013 08:03


  ...Rengöring av dina makeup borstar/penslar?                                                Det är oerhört viktigt att rengöra dessa verktyg regelbundet!    Själv så gör jag en ordentlig rengöring med schampoo en gång per vecka och e...

Av Carola Fritiofsson - 15 augusti 2013 07:24


                                                                           Instagram !                Nu kan ni följa mig på instagram:                            #Carolashudospa.                                       ...

Av Carola Fritiofsson - 7 augusti 2013 08:13

                                 Höstsnygg!   Efter en låååååång och sooooolig sommar har huden fått sitt så nu gäller det att boosta huden efter all sol.  Ni vet väl att solen torkar ut och gör huden gammal i förtid?    Till att börja ...

Av Carola Fritiofsson - 24 juli 2013 16:58

                                                                        .......Att använda LA ROCHE-POSAY'S KÄLLVATTENSPRAY..... och att färga fransar, bryn och FORMA BRYN!   Prova du med......                                        /...

Av Carola Fritiofsson - 14 juli 2013 18:20

                                      Mirakelsalva!                                   Har du sår, nya ärr, utslag av olika slag? Då ska du testa den här : CICAPLAST från La Roche-Posay.  Den lägger sig som en skyddande hinna över det...

Ovido - Quiz & Flashcards