Alla inlägg den 30 maj 2012

Av Carola Fritiofsson - 30 maj 2012 22:42


                    Vilken faktor på solskydd ska man ha?


När jag är ute och demar solprodukter på apotek så höjer folk på ögonbrynen när jag rekomenderar ett högt solskydd även i sverige...... Varför? Jo för de tror INTE ATT DE BLIR BRUNA, men för det första så var det "inne" att vara brun ala 80-talet you know..... och för det andra så ÅLDRAS DIN HUD extremt i solen och för det tredje så KAN MAN FÅ CANCER--------HUDCANCER du vet! .

Med andra ord: VAR INTE RÄDD FÖR ATT ANVÄNDA MINST SPF 30 I SVERIGE!!!!

(Själv använder jag spf 50) och JAG BLIR BRUN MEN INTE BRÄND!


                                                  
                 //Carola


Av Carola Fritiofsson - 30 maj 2012 22:42


                    Vilken faktor på solskydd ska man ha?


När jag är ute och demar solprodukter på apotek så höjer folk på ögonbrynen när jag rekomenderar ett högt solskydd även i sverige...... Varför? Jo för de tror INTE ATT DE BLIR BRUNA, men för det första så var det "inne" att vara brun ala 80-talet you know..... och för det andra så ÅLDRAS DIN HUD extremt i solen och för det tredje så KAN MAN FÅ CANCER--------HUDCANCER du vet! .

Med andra ord: VAR INTE RÄDD FÖR ATT ANVÄNDA MINST SPF 30 I SVERIGE!!!!

(Själv använder jag spf 50) och JAG BLIR BRUN MEN INTE BRÄND!


                                                  
                 //Carola


Ovido - Quiz & Flashcards