Direktlänk till inlägg 8 oktober 2012

LASER & HUD!

Av Carola Fritiofsson - 8 oktober 2012 07:55


                         Laser & Hud


Själv har jag mycket stor respekt för just laser, det finns en uppsjö med olika lasermaskiner på marknaden, som exempel ska ta bort oönskad hårväxt, ta bort ärr, föryngra huden mm.....


Det låter väl bra? Absolut!

Men det många inte tänker på är att dessa maskiner också kan förstöra huden så som pigmenteringar mm.


Träffade en tjej som tagit bort hår i ansiktet med laser och när solen tittar fram så fick hon fullt med pigmenteringer precis där......

Hon får nu jobba med dessa i åratal och om hon har tur så kanske de försvinner tills sommaren kommer igen....

Hon ångrade djupt att hon lagt flera tusen på dessa laserbehandlingar.....


Själv har jag aldrig provat laser och det är frågan för om jag någonsin vågar mig på en sån behandling.....


Så innan ni går på dessa så ta reda på lite fakta innan.


                                //Carola

 
 
Ingen bild

Issa

23 januari 2013 10:54

Jag hittade faktiskt en sida som förklarar skillnaderna mellan olika typer av laser www.plastikoperationer.net/kosmetiska-laserbehandlingar-skonhet en bra och informativ sida :)

Har bestämt mig för att behandla mina pigmentsfläckar med laser :) förhoppningsvis får jag inga pigmenteringar!

Carola Fritiofsson

24 januari 2013 07:39

Hej!Intressant sida:)
Hoppas du blir av med pigmenteringarna permanent, skriv gärna och berätta om resultatet är beståeende efter sommaren också. Lycka till!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola Fritiofsson - 31 augusti 2013 08:03


  ...Rengöring av dina makeup borstar/penslar?                                                Det är oerhört viktigt att rengöra dessa verktyg regelbundet!    Själv så gör jag en ordentlig rengöring med schampoo en gång per vecka och e...

Av Carola Fritiofsson - 15 augusti 2013 07:24


                                                                           Instagram !                Nu kan ni följa mig på instagram:                            #Carolashudospa.                                       ...

Av Carola Fritiofsson - 7 augusti 2013 08:13

                                 Höstsnygg!   Efter en låååååång och sooooolig sommar har huden fått sitt så nu gäller det att boosta huden efter all sol.  Ni vet väl att solen torkar ut och gör huden gammal i förtid?    Till att börja ...

Av Carola Fritiofsson - 24 juli 2013 16:58

                                                                        .......Att använda LA ROCHE-POSAY'S KÄLLVATTENSPRAY..... och att färga fransar, bryn och FORMA BRYN!   Prova du med......                                        /...

Av Carola Fritiofsson - 14 juli 2013 18:20

                                      Mirakelsalva!                                   Har du sår, nya ärr, utslag av olika slag? Då ska du testa den här : CICAPLAST från La Roche-Posay.  Den lägger sig som en skyddande hinna över det...

Skapa flashcards